REC0010458 |
Organitzar i dinamitzar la biblioteca escolar |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
3/10/2023 - 31/10/2023 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació EDUCA
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
00AE Organitzar i dinamitzar la biblioteca escolar
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 03/10/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
65
|
| |
Descripció i Metodologia: |
És un curs destinat al professorat que desitgi adquirir una formació especialitzada en aquest àmbit. El curs permetrà al docent aprofundir en els aspectes corresponents a l'organització i dinamització d'una Biblioteca escolar.
Metodologia. El curs es desenvolupa al Campus d'Educa, en què l'alumne té total flexibilitat de connexió, podent gestionar el seu temps formatiu. Des d'Educa, el curs disposa d'un/a docent especialista en la temàtica, que dinamitzarà, corregirà i farà feedback a l'alumne, personalitzant així la formació. El o la docent del curs, establirà un calendari per treballar cada unitat a l'inici del curs, i així l'alumne podrà autogestionar-se el temps i la seva interactivitat amb el curs I el o la docent.
Temporalització del curs. És un curs totalment online de 40 hores distribuït en de 4 unitats didàctiques repartides en 4 setmanes.
Difusió: Es realitzarà mitjançant la pàgina web de l’associació EDUCA i a través de les xarxes socials pròpies.
Cost de la matrícula: 65€
|
| |
Objectius |
- Conèixer els aspectes organitzatius de l'espai d'una Biblioteca escolar.
- Seleccionar el fons bibliogràfic adaptat a les necessitats del seu centre.
- Adquirir coneixements de com organitzar i gestionar el fons bibliogràfic de manera que sigui fàcilment utilitzable pels alumnes i professors del centre.
- Conèixer diferents recursos per dinamitzar una biblioteca escolar.
|
| |
Continguts |
U1. LA BIBLIOTECA ESCOLAR: CONCEPTE I FUNCIÓ
1.1. Objectius
1.2. Funcions
1.3. Marc legislatiu
U2. LA BIBLIOTECA ESCOLAR COM A CRAE. ORGANITZACIÓ I GESTIÓ
2.1. Espai físic
2.2. Recursos humans
2.3. Senyalització de la biblioteca
2.4. Préstec
U3. LA COL·LECCIÓ DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR. PROCÉS TÈCNIC DELS DOCUMENTS
3.1. Entrada de documents
3.2. Catalogació o anàlisi documental
3.3. Ordenació
3.4. Difusió i préstec
U4. ÀMBITS D’ACTUACIÓ PEDAGÒGICA DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR. DINAMITZACIÓ DE LA BIBLIOTECA
4.1. Recursos per a educació infantil, primària i secundària
BIBLIOGRAFIA
|
| |
Formador/a |
Mati Romero Delgado
|
| |
Avaluació |
Els criteris per al seguiment i posterior avaluació, es fonamentaran en una actuació activa de l’estudiant en el curs.
Per a superar el curs l’alumne haurà de:
- Accedir als continguts totes les unitats didàctiques.
- Superar les avaluacions continues i l’avaluació final amb la qualificació mínima d’aprovat.
- La realització qualitativa i amb resultat d’apte l’activitat final proposada.
4.1. Criteris d'avaluació del grau de satisfacció i aprofitament de l'alumnat
Al finalitzar el curs, l’alumne haurà d’omplir una enquesta on avaluarà, de l’1 al 4, el seu grau de satisfacció i aprofitament del curs. Els ítems que haurà d’avaluar són els següents:
- El tutor ha facilitat l’aprenentatge?
- El tutor ha dinamitzat correctament el curs?
- La metodologia del curs ha estat adequada?
- La durada del curs ha estat adequada?
- Els continguts del curs han estat adequats?
- Els continguts del curs són aplicables i estan actualitzats?
- Els materials són comprensibles?
- El campus virtual és entenedor i fàcil d’utilitzar?
- L’assistència tècnica ha estat adequada?
- Valoració de la utilitat pràctica del curs al teu lloc de treball.
- El curs t’ha permès ampliar els coneixements per millorar professionalment la teva tasca a l'aula?
- Valoració del grau de satisfacció del curs.
- Propostes de millora i/o observacions del curs.
4.2. Concreció de l'avaluació de l'aprofitament.
El curs s’estructura a través de 4 unitats didàctiques. Cada unitat didàctica consta d'una avaluació tipus test amb preguntes relacionades amb el contingut de la unitat. Al finalitzar les 4 unitats l’alumnat haurà de realitzar i superar un qüestionari final (amb preguntes dels diferents mòduls) i una activitat final que on es podrà avaluar l’assoliment, per part de l’alumnat, dels objectius plantejats.
4.3. Avaluació de l’aprofitament dels participants.
Per a mesurar la consecució dels objectius disposem d’una eina quantitativa, l’alumne haurà de realitzar i superar els qüestionaris de cada mòdul i el final; es donarà per superat el qüestionari si l’alumne respon correctament, com a mínim, el 50% de les preguntes del test. Per un altre costat, utilitzarem una eina quantitativa, l’alumne haurà de presentar i superar un treball pràctic final, aquesta valoració serà d’”APTE” o “NO APTE”, per superar aquesta activitat es valorarà la relació dels continguts teòrics amb el treball pràctic, la capacitat d’anàlisi i sintetització i la presentació i estructuració del treball
|
| |
Requisits de certificació |
Per tal d’obtenir la certificació del curs, l’alumnat haurà de:
- Accedir als continguts de totes les unitats didàctiques.
- Superar les avaluacions continues i l’avaluació final amb la qualificació mínima d’aprovat.
- Realitzar de manera qualitativa i amb el resultat d’apte l’activitat final proposada.
- Realitzar l’enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres, professors i professionals vinculats a l’àmbit educatiu.
|
| |
E-mail |
info@escolaeduca.org
|
| |
|
|